S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
Обкладинка

logo comexpert

  • Реєстрація

Класифікація та асортимент іграшок. Ялинкові прикраси

 

 

      Навчальне питання:

1. Класифікація та асортимент іграшок. Ялинкові прикраси

 

1. Класифікація та асортимент іграшок. Ялинкові прикраси

Іграшки - товар особливого призначення, тому до них пред'являється ряд спеціальних вимог: вони повинні відповідати педагогічним, естетичним, ергономічним і санітарно-гігієнічним вимогам.

Педагогічні вимоги до іграшок полягають в тому, що будь-яка з них повинна відповідати завданням виховання дітей, викликати у них інтерес до знань, до предметів і явищ навколишнього світу, розвивати пізнавальні процеси - кмітливість, спостережливість, пам'ять, сприяти засвоєнню і закріпленню знань, одержуваних у школі.

Іграшки повинні розвивати у дітей художній смак, сприяти естетичному вихованню. Тому іграшки повинні відповідати відображеним образу чи предмету, бути красиво і зі смаком оформлені.

Ергономічні вимоги характеризують відповідність конструкції іграшок особливостям дитячого організму, визначають зручність їх використання, ступінь стомлюваності дитини при грі. Іграшки повинні суворо відповідати розмірам тіла дитини. Конструкція іграшок повинна бути зручною для гри або обхвату їх руками.

Іграшки повинні бути розроблені та виготовлені у спосіб, що відповідає вимогам нормативно-правових актів щодо гігієни і чистоти, з метою запобігання виникненню ризику інфікування, захворювання або зараження.

За призначенням іграшки поділяють на 11 груп:

- іграшки для дітей ясельного віку (до 1 року) сприяють розвитку органів чуття (зору, слуху, дотику), координації рухів, сприйняттю форми та узагальненню образу;

- іграшки для рухомих і спортивних ігор призначені переважно для зміцнення фізичних сил. Вони сприяють розвитку кмітливості, винахідливості, дисциплінованості;

- образні іграшки знайомлять дітей з призначенням різних предметів;

- іграшки та набори ігор, необхідні для орієнтації колективної гри, сюжет гри створюють найчастіше самі діти;

- настільні друковані ігри та іграшки на різні загальноосвітні теми (у тому числі правила гри) розширюють кругозір, розвивають кмітливість, поповнюють знання дитини;

- іграшки та набори за галузями науки і техніки, що знайомлять дітей з основами наук і технікою, дають можливість самостійно проводити різноманітні досліди, сприяють засвоєнню шкільного матеріалу, розвивають та прищеплюють цікавість і любов до знання, постійного його поглиблення;

- іграшки та набори для праці допомагають самостійно оволодіти трудовими навичками;

- збірні та збірно-розбірні іграшки;

- конструктори універсальні та за галузями науки і техніки;

- декоративні іграшки для оформлення свят, що розвивають художній смак і сприяють естетичному вихованню;

- музичні іграшки, що розвивають слух у дітей.

Іграшки сприяють розумовому та фізичному розвитку дітей. Характер та зміст ігор змінюється з віком дітей.

Іграшки класифікуються за трьома основними ознаками: виховним та віковим призначенням, матеріалом, з якого вони виробляються.

 

   11z

    В основу класифікації іграшок за виховним призначенням покладе­ний їх вплив на розумовий, фізичний та естетичний розвиток дітей. За цією ознакою іграшки поділяються на такі групи:

 

 

 

12z

 

 

 

За віковим призначенням іграшки поділяють на три групи:

- для дітей ясельного віку (до 3 років);

- для дітей дошкільного віку (від 3 до 7 років);

- для дітей шкільного віку (від 7 до 17 років).

  

 

13z  14z   15z   16z

vikovi hrupu lydey

 

Останніми роками в існуючій раніше системі поділу дітей за віком відбулися деякі зміни з різних причин - акселерація, початок навчання з шестирічного віку тощо. Порівняльна таблиця поділу дітей за віковими групами:

 

 

 

 

Для дітей першого року життя іграшки є предметом першої необхідності: адже з їх допомогою у дитини розвивається зір, сприйняття кольору, хапальні рухи. Оскільки дитина в цьому віці часто іграшки бере до рота, вони повинні бути абсолютно безпечними, гігієнічними, добре митися теплою водою.

Для першої групи раннього віку (новонароджені та діти до року) рекомендують іграшки невеликого розміру, що відповідаютьрозміру руки дитини.

Дітям другої молодшої групи рекомендують прості (нескладні) іграшки, які сприяють фізичному розвитку, знайомлять з оточуючим середовищем.

Іграшки для дітей дошкільного віку (від 3-х до 6-ти років) підбирають з урахуванням характеру ігор, в яких діти проявляють самостійність, вигадку і фантазію.

За матеріалами іграшки поділяють на 10 груп: металеві; пластмасові; з деревини; м’яконабивні з тканин, трикотажу, хутра; гумові формовані; надувні й оболонки для куль, гумових м’ячів; іграшки латексні; з полімерної плівки; з паперу та картону; ялинкові прикраси із скла.

Пластмасові іграшки мають найбільшу питому вагу, тому що відрізняються легкістю, витонченістю форм і конструкцій, яскравими фарбами, добре миються. 

Металеві іграшки призначені для дітей різного віку, крім першої групи раннього віку.

Дерев'яні та керамічні іграшки мають обмежений асортимент (їх замінюють пластмасовими). Керамічні іграшки представлені глазурованою майолікою (свистки, скарбнички). 

Гумові іграшки, виготовлені з натурального каучуку, мають обмежене застосування, їх замінюють м'які іграшки з ПВХ-пластизолю і ПВХ-плівок. 

М'яконабивні іграшки виготовляють із натурального або штучного хутра, різних ворсованих тканин, трикотажу, вати тощо. Випускаються в широкому асортименті, але їх важко мити та дезінфікувати.

За принципом дії або механізмом руху іграшки поділяються на: механічні (з механізмом або пристроєм заводним, інерційним, пружинним, важільним тощо); електромеханічні (діють від джерела постійного або змінного струму); електронні; аеродинамічні; гідравлічні; пневматичні (приводяться у дію енергією стиснутого повітря); магнітні.

В особливу групу виділяють ялинкові прикраси та карнавальні приналежності, які виготовляють із скла, пластмас, мішури, картону, паперу та інших матеріалів.

17z