Навчальні питання:
1. Класифікація товарів, її мета і значення
2. Асортимент товарів: визначення, види
1. Класифікація товарів, її мета і значення
Класифікацією називається систематизований розподіл безлічі об'єктів на підмножини відповідно до встановлених правил і принципів. Вона допомагає систематизувати безліч товарів, раціонально організувати їх облік і збереження під час розміщення в магазинах і на складах, полегшує складання замовлень і заявок на товари, специфікацій до договорів постачання, управління асортиментом і якістю товарів, сприяє впровадженню комп'ютеризації. Класифікація використовується для розробки стандартів, каталогів, довідників тощо.
Розрізняють навчальні, галузеві, державні та міжнародні види класифікації товарів.
Розрізняють два методи класифікації: ієрархічний і фасетний.
Товари як об’єкти комерційної діяльності можуть поділятися за багатьма прикметами, серед яких головна – призначення.
За призначенням усі товари поділяються на такі роди:
споживчі товари – товари, призначені для індивідуальних потреб, для особистого використання;
товари промислового призначення – товари, призначені для виробництва інших товарів і ті, що створюють сировинне і технологічне забезпечення;
оргтехнічні товари – товари, призначені для поліпшення організації адміністративно-управлінської діяльності.
Класи, підкласи і групи складають загальну товарознавчу класифікацію споживчих товарів.